Kobraállás

6_kobra-allasKobraállás (Budzsangászana)

Ennek a póznak a gyakorlásául felébred a kígyó-istennő (KundaIiní erő)
(Gheranda Szamhitá)

Bhudzsangászanában a fej és a törzs kecsesen hátrahajlik, akár a fejét magasra tartó kobráé.
A gyakorlatnál megjelenítjük magunk előtt a kígyó lassú felemelkedését, amint mi is apránként hátrahajlítjuk a gerincünket, csigolyáról csigolyára. Ügyeljünk, hogy vállunkat mindig leengedve tartsuk, könyökünket szorítsuk a törzsünkhöz, és arcizmainkat lazítsuk el. Kezdetben nehéz lehet a teljes Kobraállás kivitelezése, de idővel a gerinc eléggé rugalmassá fog válni ahhoz, hogy végül lábfejünkkel megérintsük a fejünket.
A fokozatosság biztosítása:
Amennyiben nehéznek érzed az ászanát, először támaszkodj az alkarokra és úgy végezd (szfinx ászana).Tartsd be a fokozatosságot. Maradj abban a helyzetben, ahol a nyújtózás jólesik és kellemetlenség nélkül tudsz benne lélegezni.
A cél minden ászanában az, hogy jól érezd magad!

Jótékony hatások

A Budzsangászana mindig megnöveli a test hőmérsékletét, ezáltal elpusztítja a kórokozókat. A gerinc hátrafelé erősen megnyúlik, a körülötte lévő izmok erősödnek, a hasi szervek felfrissülnek és finom masszázsban részesülnek. Ez a póz kiválóan alkalmas a menstruációs panaszok megszüntetésére, valamint a székrekedés kiküszöbölésére.
Segíti az energia egyenletes áramlását a testben.
Elősegíti a blokkolt érzelmek oldását.
Figyelem! Kismamák nem végezhetik.

Fejenállás
Gyertya állás
Eke állás
Halpóz
Ülésből előrehajlás
Kobraállás
Sáska állás
Íj állás
Gerinc csavarás
Varjúállás
Állásból előrehajlás
Háromszög állás