Halpóz

4_halpozHalállás (Matszjászana)

Matszja a hal, Vishnu isten egyik inkarnációja volt, aki azért öltötte magára ezt az alakot, hogy megmentse az emberiséget a Vízözöntől.
A Halállás, vagy Matszjászana a Gyertyaállást ellensúlyozó gyakorlat, ezért soha ne hagyjuk el ezután.
Miután a Gyertya-, Eke– és Hídállásnál megnyújtottuk a nyakat és a gerinc felső részét, most az ellentétes irányú homorítással összenyomjuk őket, s ezzel feloldjuk a nyak- és vállizmokban lévő feszültséget, valamint megelőzzük, hogy vállaink helytelenül előreessenek.

Jótékony hatások

A póz megtartása edzi a mellkast, erősíti a nyak és a hát idegeit, biztosítja, hogy a pajzs- és mellékpajzsmirigyek minél több jó hatást tudjanak kiaknázni a Gyertyaállásból. Emellett kitágítja a bordák által bezárt teret, ezzel elősegíti a mély légzést, és megnöveli a tüdő kapacitását. Legalább fele annyi ideig tanácsos megmaradni a pózban, mint amennyit Gyertyaállásban töltöttünk, mivel csak ekkor tudnak kiegyensúlyozódni az ellentétes nyújtások.

Nem ajánlott

Aki nyaki problémától szenved, azok óvatosan és kevéssé hajlítsák nyakukat.

Fejenállás
Gyertya állás
Eke állás
Halpóz
Ülésből előrehajlás
Kobraállás
Sáska állás
Íj állás
Gerinc csavarás
Varjúállás
Állásból előrehajlás
Háromszög állás