Gyertya állás

2_gyertya-allasGyertyaállás(Szarvangászana)

Szvámí Sivánanda szerint mindössze három ászana (jóga gyakorlat) elég ahhoz, hogy testünket tökéletes egészségben tartsuk. Ezek a fejenállás, a Gyertyaállás és az Ülésből előrehajlás.
A Gyertyaállás megerősíti és megfiatalítja az egész testet. Szanszkrit nevének, vagyis a Szárvangászana szónak betű szerinti jelentése: “minden rész póza”.
Ideális szíverősítő gyakorlat, nagyjából ugyanazon élettani hatásokat fejti ki, mint a Fejenállás azzal a különbséggel, hogy a megfordított testnek a fejhez képest megfelelő szögben való meghajlítása nyújtást ad a nyaknak és a gerinc felső részének, és ami még ennél is fontosabb, azáltal hogy az áll a torok alsó részéhez szorul felélénkül a pajzsmirigy és mellékpajzsmirigy tevékenysége. Ez az ászana mély, hasi légzésre inspirál, mivel a tüdő felső része nyomás alatt áll. Ez a kezdetben kicsit kényelmetlen érzés megszűnik, mihelyt képesek vagyunk ellazulni a pózban.

Jótékony hatásai

A lábak visszerei kiürülnek, testünk felső része megnövekedett vérellátásban részesül, leginkább a pajzsmirigyen és mellék pajzsmirigyeken kifejtve hatását. Pajzsmirigyünk felelős a hőháztartásért és az anyagcseréért. A mellék pajzsmirigyek a kalcium háztartásért felelősek.
Ellenállóvá tesz minket a torokszervi és légzőszervi megbetegedésekkel szemben. Segít kigyógyulni az álmatlanságból, depresszióból.
Hozzásegít az önállósághoz.

Nem ajánlott

Magas vérnyomásban szenvedőknek
Annak, aki nem régiben szemműtéten esett át.
Kismamáknak a fél gyertya ajánlott.

Fejenállás
Gyertya állás
Eke állás
Halpóz
Ülésből előrehajlás
Kobraállás
Sáska állás
Íj állás
Gerinc csavarás
Varjúállás
Állásból előrehajlás
Háromszög állás