Fejenállás

1_fejenallasFejenállás (Sirsászana)

Ki naponta három órát áll a fején, képes lesz meghódítani az időt.
(Jóga Tattva Upanisad)

Az ászanák királya, a Fejenállás vagy Sirsászana, egyike azon jóga gyakorlatoknak, amelyek a legjótékonyabb hatással vannak mind a testre, mind pedig az elmére. Amikor a gravitáció fordítottan hat, olyankor a szív végre megpihenhet, felélénkül a vérkeringés, és a hát alsó része mentesül az állandó terhelés alól.
Rendszeres fejenállással megelőzhetjük a hátfájást, fejleszthetjük a memóriánkat, koncentrációs érzékelő képességünket. Fordított testhelyzetben légzésünk automatikusan mélyebb lesz, s így több oxigén-dús, friss vér kerül az agyba. Bármilyen, kezdetben érzett légzési nehézség rövid gyakorlás után megszűnik.
A Fejenállás kivitelezése nem erő kérdése. Sokkal inkább félelmeinkkel kell megbirkóznunk, és meggyőznünk önmagunkat arról, hogy mi is képesek vagyunk ezt megcsinálni.

Jótékony hatások

A fejenállás rendkívül regeneráló, fiatalító hatású. Erősíti, és rugalmassá teszi a légző és keringési rendszert, a test valamennyi funkciója fokozódik. Az idegek, szemek, fülek, orr, torok állapota javul. Kiváló gyógyszere a vesegörcsnek és a makacs székrekedésnek. Növekszik az érzelmek feletti kontroll, az empátia és önbizalom.

Nem ajánlott

Magas vérnyomásban, glaukómában vagy retinahártya bántalmakban szenvedőknek. Azt ajánljuk, hogy először azokat az ászanákat gyakorolják rendszeresen, amelyek segítenek megszüntetni a felsorolt betegségeket, s csak ezután próbálkozzanak a Fejenállással.
Kismamáknak a negyedik hónap után nem lehet végezni.

Fejenállás
Gyertya állás
Eke állás
Halpóz
Ülésből előrehajlás
Kobraállás
Sáska állás
Íj állás
Gerinc csavarás
Varjúállás
Állásból előrehajlás
Háromszög állás